.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارنامه غیر قابل قبول شورای شهر تنکابن
محمدصالح دادخواه

شمال نیوز- اگر بخواهیم عملکرد شورای اسلامی دوره چهارم شهر تنکابن را با توجه به مدت زمان حضور و با مقیاسی یکسان نسبت به دوره های قبل مورد سنجش قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که شورای فعلی در این مدت کوتاه، کارنامه ضعیف و غیر قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.

شوراهای اسلامی در شهر ها و روستاها به عنوان یک نهاد مدنی با انتخاب نمایندگانی از سوی مردم شکل گرفته تا مردم به صورت غیر مستقیم در مدیریت شهر و روستای محل سکونت خود مشارکت کنند.

با وجود اینکه امروزه شوراهای شهر در نقش یک پارلمان محلی در جوامع توسعه یافته با قدمت دیرین در دموکراسی تاثیرات مثبتی در روند توسعه، عمران، آبادانی و پیشرفت از خود نشان داده اند که این نهاد مردمی در کشور مان هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.

اگر بخواهیم با نگاهی اجمالی و در یک بررسی کیفی با شوراهای اسلامی دوره چهارم را با سه دوره آن مورد مقایسه قرار دهیم، بی شک به این نتیجه خواهیم رسید که سطح تحصیلات در این دوره در مرتبه بالاتری نسبت به گذشته قرار دارد. به عبارت دیگر مردم شهر تنکابن در چهارمین دوره از انتخابات شورای شهر، با تکیه بر معیارهایی چون برآیند جوانی، تخصص، تجربه مدیریتی و تعهد کاری نمایندگان خود را برگزیدند.

اگر بخواهیم عملکرد شورای اسلامی دوره چهارم شهر تنکابن را با توجه به مدت زمان حضور و با مقیاسی یکسان نسبت به دوره های قبل مورد سنجش قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که شورای فعلی در این مدت کوتاه، کارنامه ضعیف و غیر قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.

مصداق عینی این ادعا را می توان در پروژه های افتتاح شده شهرداری تنکابن در هفته دولت امسال جست!

نهاد سیاستگذار مدیریت شهری در محدوده وظایف جامع از حوزه شهرداری کارنامه قابل دفاعی ندارد!

با گذشت یک سال از آغاز به کار شورای اسلامی دوره چهارم شهر تنکابن یک سوال بیشتر از دیگر پرسش ها در ذهن اکثر افراد جامعه خطور می کند که چرا شورای چهارم با وجود پتانسیل های بالقوه و به ظاهر بالفعل و بهره مندی از چهره های متخصص، متعهد و با تجربه ی بالای مدیریتی، در ایفای نقش اثر گذار خود ناتوان بوده است؟

تا جائیکه در مدت یکسال گذشته، هیچ‌گونه اقدام عملی نسبت به حل مشکلات و حتی نسبت به وعده های انتخابی برخی اعضا صورت نگرفته است؟

جمع آوری زباله و نخاله ها از سطح شهر، پاکسازی انهار و جوی های آب حاشیه خیابان های شهر، پاکسازی بلوارها و فضای سبز، لکه گیری آسفالت و پیاده رو سازی، شستشوی خیابان توسط اکیپ های شهرداری و اقدامات دیگر این چنین، از وظایف روز مره ذاتی مدیریت شهری است که حتی بدون حضور اعضا شورای شهر و شهردار نیز به صورت اتوماتیک و توسط پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری به اجرا در می آید.

سوال دیگری که دراین قسمت مطرح می شود آن است که چرا با آغاز به کار و بعد از گذشت یکسال از حضور اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر تنکابن بسیاری از طرح ها و پروژه های مصوب شده قبلی که با پیشنهاد و تصویب اکثریت اعضای شورای دوره سوم شهر رسیده است هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است؟

به اعتقاد شما آیا با گذشت یکسال از آغاز فعالیت شورای اسلامی دوره چهارم شهر تنکابن، این جملات عباراتی اینچنینی که «از مردم فهیم شهر تنکابن خواستار صبر و شکیبایی هستیم تا بتوانیم با برنامه ریزی هایی علمی و به کارگرفتن نیروهای توانمند، بر مشکلات شهرمان فائق آییم» می تواند جواب قانع کننده ای به شهروندان تنکابن که سال ها زیر بار عقب ماندگی شهر، مُهر سکوت بر لبان خود زده اند، است؟!

پس در یک سال گذشته چه اتفاقی افتاده است؟

ماده 71 قانون شوراها مصوب سال 1375 هجری خورشیدی به بیان وظایف شوراهای شهر می پردازد، در بند 10 این ماده یکی از وظایف شوراها را اینچنین ذکر کرده است «تاثیر صورت جامع در آمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یک بار توسط شهرداری تهیه می شود و انتشار آن برای اطلاع عموم و ارسال نسخه ای از آن به وزارت کشور و یا استاندارد الزامی است.»

که این جای بسی تاسف است که شورای شهر تنکابن تاکنون به این وظیفه خود عمل نکرده است، این در شرایطی است که بودجه های سالانه کشور به طور کامل هر سال منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

البته از آنجائیکه از بدو تاسیس شورای شهر تنکابن تا به امروز مردم نامحرم تلقی می شوند و بعضی ها دوست ندارند مردم از رمز و رازهای شورا مطلع شوند، بر این باورند که اخبار شورای شهر محرمانه است این در حالتی است که بسیاری از شوراهای اسلامی شهرهای کشور با راه اندازی سایت اطلاع رسانی اخبار اقدامات و برنامه ها و فعالیت های شورای شهر را منعکس می کنند.

ایراد و خطایی بر شما وارد نیست اگر به دلیل فراموشی ناشی از فشار کار و تلاش بیش از حد و اندازه در شورای شهر، یادداشت ها و دست نوشته های منبع در بروشورها و پوستر های پر زرق و برق تبلیغاتی خود به منظور حضور در انتخابات شورای شهر را مورد بازبینی و مطالعه مجدد قرار دهید تا شاید بتوانید بر وعده هایتان جامعه عمل بپوشانید.

دیگر نوبت آن رسیده است تا در سایه وحدت و همدلی و دوری از هر گونه حاشیه که از بارزترین عیوب شورای شهر در ادوار گذشته و عمده ترین حاصل عقب افتادن شهر تنکابن است، برای رونق و آبادانی شهرمان قدم بردارید.

باید توجه داشت که مشارکت و بهره مندی از نظرات و خواسته های مردم از محوری ترین برنامه های آتی شما می تواند باشد چرا که شهروند باید احساس وجود کند تا مشارکت کند. باید به محله ها و کوچه و پس کوچه های این شهر رنگ آبادانی کشید و این مهم تنها در سایه مشارکت مردم و حضور موثر شما تحقق می یابد.

منتخبین مردم شهر تنکابن! تمام مردم را با یک دید نگاه کنید، اقدامات شهردار انتخابی، امتیازی در کارنامه کاری شماست.

و در آخر می خواهم یادآور شوم با تکیه بر فرد یا افراد و یا گروه خاص همانند سرمایه داران و سرمایه گذاران و پیمانکاران صاحب سرمایه نمی توان به توسعه و پیشرفت فکر کرد و تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی بلند مدت و کارشناسی شده است.

مدیریت شهری نیازمند حضور افرادی پاسخگو ، با فکر و برنامه است و تشکیل اتاق فکر، انتخاب شورا یاری جوان و بهره مندی از ظرفیت های به عینی آنان و نیازسنجی از شهروندان می تواند کمک حال آن باشد.

ضمن خسته نباشید خداقوت به اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر تنکابن و آرزوی توفیق در خدمت رسانی به مردم امید است شورای شهر تنکابن بر وعده هایی که با مردم بسته است جامعه عمل بپوشاند چرا که چهار سال مهم همانند دوره فعالیت یکسال گذشته به زودی به پایان خواهد رسید و اگر مردم از عملکرد آنان راضی باشند بار دیگر به عنوان نمایندگان اصلح و شایسته خود انتخاب خواهند کرد و اگر چنین نباشند.

و چه خوش آن روزی که انتخاب مجدد شما مهر تاییدی بر عملکرد شایسته شما عزیزان باشد. ان شاالله... .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.